دوره های نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی های فیزیکی

دوره های آموزشی نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی های فیزیکی

مجله تخصصی نگهداری و تعمیرات در نظر دارد دوره های تخصصی زیر را در سازمان ها برگزار کند.این دوره ها با همکاری مرکز i-REAM که یکی از معتبرترین مرکز مشاوره و آموزشی در زمینه نگهداری و تعمیرات در ایران است برگزار می گردد (www.i-REAM.com برای اطلاعات هریک از دوره ها برروی هریک از تب ها کلیک کنید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۷۱۰۶۳۵  تماس حاصل فرمائید.

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات
  • اهداف دوره: اصلاح علت ریشه ای یک خرابی، از تکرار مجدد آن اتفاق (خرابی یا حادثه) و اتفاقات مشابه جلوگیری خواهد کرد.
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت)
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
Root-Cause-Analysis

آنالیز علل ریشه ای خرابی :

آنالیز علل ریشه‌ای یکی از شناخته ‌شده‌ترین روش‌های حل مسئله است. بهره‌گیری از این آنالیز بعد از وقوع حوادث و پیشامد‌های ناگوار و نامطلوب یکی از راهکارهای معتبر جهت جلوگیری از بروز این مشکلات و مواجهه با آن‌ها است.

چرا  RCFA ؟

سازمان ها اغلب با مسائل در قالب راه حل های کوتاه مدت (نه حل ریشه ای آن) برخورد می کنند. با این حال تکیه بر راه حل های سریع  سبب می شود که تا نیروی های کار در دسترس یک کار مشخص رو بارها و بارها به علت عدم ریشه یابی صحیح تکرار کنند. بدیهی است تمرکز بر راه حل های سریع ریشه یابی نشده برای سازمان نه تنها منفعت و سودآوری ایجاد نمی کند بلکه مانع رشد و شکوفایی سازمان می شود.

زمانی که افراد یک سازمان با مسائل و خرابی ها به صورت Fire fighting عمل می کنند در واقع تعداد زیادی منابع انسانی به دلیل شمار زیاد فعالیتهایی که انجام می دهند، مشغولیت زیادی دارند و ممکن است همیشه تند و سریع هم عمل کنند در حالیکه  این دام و فریبی نهفته در دل آن صنعت است. تندتر عمل کردن و سریع تر عمل کردن این تصور را القا می کند که سازمان ما درحال افزایش بهره وری و کارایی است. در حالیکه ممکن است در عمل این گونه نباشد.

بنابراین در آنالیز علل ریشه ای خرابی سازمان با بررسی و آنالیز علل ریشه ای یک مسئله ، به صورت ساختار یافته ای ، علت ها را ریشه یابی و راهکار های مناسب جهت جلوگیری از وقوع مجدد آنها را ارائه می کند.

سرفصل های دوره :

  • RCFA چیست ؟
  • ضرورت و لزوم تحلیل ریشه ای عیوب
  • جایگاه RCFA در چرخه نگهداری و تعمیرات
  • RCM+RCA : کلید موفقیت برای مدیریت بر خرابیها
  • بازگشت به شرایط مطلوب تجهیزات ، پیش نیاز اجرای موفق RCA : مروری بر مدل ایدهامر (Idhammar)
  • جایگاه RCFA در نقشه راه نگهداری و تعمیرات
  • تاریخچه پیدایش و تکامل RCFA
  • دسته بندی روشهای تحلیل ریشه ای عیوب
  • مروری بر روشهای اولیه و پایه در تحلیل و ریشه یابی خرابیها ( Fishbone ایشی کاوا و ۵-Why تاییچی اوهنو )
  • آشنایی با روش تحلیلی Cause Mapping
  • مدل Nelms در RCFA ( علل فیزیکی ، انسانی و پنهان) و توسعه آن توسط ABB بهمراه معرفی نرم افزار PROACT
  • مدل معرفی شده در استاندارد سازمان انرژی آمریکا برای ریشه بروز خرابیها ( علل مستقیم ، علل همکار و علت ریشه ای)
  • تحلیل خرابیهای دارای زنجیره ای از علل پیچیده Events and Causal Factor Analysis (ECF)
  • معرفی روشهای Change Analysis، Barrier Analysis، Management Oversight and Risk Tree Analysis (MORT)
  • بیان مثالهای عملی از هر کدام از روشهای بیان شده به صورت مستند و مطابق استاندارد های بین المللی
  • نحوه تهیه رویه اجرایی  تحلیل و ریشه یابی خرابی ها و جلسات  RCA

انجام ۵ کار عملی در کلاس برای آشنایی بیشتر فراگیران


محتویات دوره مدیریت دارایی (۵۳۷ downloads)

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : کلیه مدیران و کارشناسان حوزه نگهداری و تعمیرات در سازمانها دولتی و خصوصی، موسسات خدماتی و شرکت های تولیدی
  • اهداف دوره: معرفی نقشه راه مدیریت دارایی های فیزیکی و تعیین جایگاه کلیه روشهای نگهداری و تعمیرات در آن و بیان مختصر هر یک از تکنیک ها
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت)
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
asset management - text in 3d blue glass cubes with white letters business financial operation concept

نتایج دوره : آشنایی اجمالی فراگیران با مدیریت دارایی های فیزیکی و کلیه روشهای نگهداری و تعمیرات و ارائه مطالعه موردی.

سرفصل های دوره :

  • ارائه مفاهیم مدیریت دارایی های فیزیکی با تمرکز بر چرخه عمر تجهیزات Asset Management, ISO55000:2014
  • چگونه نگهداشت(نگهداری و تعمیرات) باعث ارتقا همزمان عملکرد و کاهش هزینه ها و ریسک می شود؟
  • بیان دو فاجعه بزرگ انسانی در دنیا، بدلیل عدم توجه به نگهداری و تعمیرات صحیح و به موقع
  • نقشه راه مدیریت نگهداری و تعمیرات براساس مدل دکتر تری وایرمن و دکتر کمپل و مدل پروفسور مارکز
  • اصول نقشه راه نگهداری و تعمیرات دارایی ها و تجهیزات براساس اهداف استراتژیک مورد نظر سازمان
  • بیان جایگاه مهندسی قابلیت اطمینان در چارچوب موضوعات نگهداری و تعمیرات
  • مروری بر استراتژیهای مدیریت بر خرابیها ( Reactive , Preventive , Predictive , Proactive)
  • قابلیت اطمینان(Reliability)، دسترس­پذیری(Availibility)، قابلیت تعمیرپذیری(Maintability)
  • جایگاه KPI شاخص های کلیدی عملکرد در چرخه نگهداری و تعمیرات دارایی ها و ماشین آلات
  • معرفی شاخصهای کلیدی کنترل عملکرد و اثربخشی اجرای نگهداری و تعمیرات
  • تحلیل شاخصهای نگهداری و تعمیرات بکمک چرخه PDCA در دارایی ها و ماشین آلات
  • بیان ضرورت و لزوم تحلیل ریشه ای عیوب در ایران و جهان و جایگاه RCFA در چرخه نگهداری و تعمیرات
  • بیان کاربرد روش های تحلیل ریشه ای عیوب ۵-Why  Analysisتاییچی اوهنو
  • بررسی چالشهای پیش رو در محاسبه و بکارگیری پایایی و قابلیت اطمینان در ایران
  • کاربردهای اجرای مدل هزینه چرخه عمر در دارایی ها و ماشین آلات در کاهش هزینه ها
  • معرفی  مدل و انواع هزینه های چرخه عمر LCC

 

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات ، بخش انبار و سفارشات و بازرگانی شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت) ۱۲ ساعت تئوری و ۴ ساعت عملی
  • اهداف دوره: این دوره به  معرفی مفاهیم مدیریت قطعات یدکی و انبار، روشهای افزایش سطح خدمت رسانی انبار به واحد نگهداری تعمیرات، بهینه سازی در خصوص  سیستم های کنترل موجودی قطعات یدکی و سفارش دهی با توجه به شرایط واقعی صنعت و  ایجاد درک مشترک واحدهای نگهداری و تعمیرات با واحد انبار درباره  قطعات یدکی خواهد پرداخت.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان با برگزاری امتحان 
1

چرا  MRO؟

برای آنکه تجهیزات به درستی و به صورت مؤثر کار کنند، قطعات باید در دسترس باشند، نبود قطعه به معنی ناممکن بودن انجام کار است. این اتفاق باعث می‌شود که مدیریت مواد MRO]۱]به صورت شریکی کلیدی برای قسمت نگهداری و تعمیرات دربیاید. در سازمان‌هایی که هزینۀ توقف زیاد است (هزینه های مربوط به ازدست دادن تولید، خدمات به مشتریان، کیفیت) اگر قطعات موردنیاز در دسترس نباشند، صرفه جویی ازطریق کاهش هزینه‌های انبارداری (هزینۀ سرمایۀ انبارشده)  ممکن است دربرابر هزینۀ توقف ناچیز باشد. در چنین وضعیت‌هایی، مدیریت مواد MRO  باید بیش از هزینه‌های انبار قطعات بر سطح خدمات تمرکز داشته باشد. یک انبار با مدیریت خوب می‌تواند تفاوت بین داشتن قطعات هنگام نیاز و یا صرف هزینه و زمان زیاد برای گرفتن قطعات هنگامی که داشتن آن‌ها بسیار حساس شده است، باشد.

[۱] Maintenance, Repair & Overhaul/Operation

سرفصل های دوره :

  • جایگاه مدیریت قطعات یدکی:
    • مدیریت دارایی و قطعات یدکی
    • مدلهای تعالی مدیریت دارایی
    • انواع موجودی و اهداف مدیریت موجودی

    انواع هزینه های مرتبط با قطعات یدکی

    • معرفی و نحوه محاسبه هزینه های سیستم موجودی

    روشهای دسته بندی قطعات یدکی

    • ارائه ۹ روش اصلی در دسته بندی قطعات یدکی
    • آنالیز  ABC
    • آنالیز XYZ
    • آنالیز VED
    •  دسته بندی بر اساس روش  MUSIC-3D
    • سایر روشهای دسته بندی

    ارزیابی و تحلیل ریسک های مرتبط با قطعات یدکی:

    • انواع ریسک های قطعات یدکی
    • مفهوم سطح سرویس
    • تعیین درجه ی بحرانیت قطعات یدکی
    • محاسبه ریسک مالی قطعات یدکی

    مدیریت قطعات پرمصرف:

    • پهینه سازی نقطه سفارش قطعات پرمصرف
    • بهینه سازی مقدار سفارش قطعات پرمصرف
    • روشهای پیش بینی میزان تقاضای اقلام پرمصرف
    • تخمین هزینه سفارش دهی
    • معرفی مدل‌های EPQ، EOQ و مدل‌های تخفیف
    • تحلیل حساسیت روی پارامترهای موجودی

    مدیریت قطعات کم مصرف

    • محاسبه ذخیره اطمینان بهینه در شرایط سختگیرانه
    • محاسبه ذخیره اطمینان با شبیه سازی
    • تعیین قطعات راکد
    • تعیین مقادیر OVERSTOCK برای قطعات کم مصرف
    • معرفی روشهای کاهش موجودی انبار

    شاخصهای کلیدی عملکرد مدیریت قطعات یدکی

    • معرفی بیش از ۱۲ شاخص در مدیریت قطعات یدکی
    • شاخص های عملکردی در مدیریت قطعات
    • شاخص های مدیریتی در مدیریت قطعات

    شاخص های استراتژیک در مدیریت قطعات

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت) ۱۲ ساعت تئوری و ۴ ارزیابی و گزارش
  • اهداف دوره: آشنایی فراگیران با نحوه محاسبه و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد در نگهداری و تعمیرات
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
KPI_analytics

نتایج دوره :آشنایی عملی فراگیران با محاسبه بیش از ۱۰۰  شاخص کلیدی در ارزیابی عملکرد سیستم نت

سرفصل های دوره :

  • مفهوم  و جایگاه شاخصهای مدیریت  عملکرد در فرایند نت
  • عملکرد واحد نت چه وقت اثربخش می باشد؟
  • از چه ابزاری برای ارزیابی عملکرد موضوعات نگهداری و تعمیرات استفاده کنیم؟
  • دسته بندی شاخصهای نت براساس مدل MP-KPI و MR-KPI
  • مفهوم Leading و Lagging در شاخص های کلیدی عملکرد
  • دسته بندی KPI و FI براساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)
  • هدف گذاری در زمینه شاخصهای نگهداری و تعمیرات
  • معیارهای انتخاب شاخصهای کنترل عملکرد براساس نقشه راه نت
  • شاخصهای ارزیابی هزینه نگهداری و تعمیرات
  •  شاخصهای ارزیابی قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیرپذیری
  • شاخصهای کنترل عوامل اثرگذار بر قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیرپذیری
  •  مفهوم شاخص اثربخشی کلی تجهیزات (OEE) و نحوه محاسبه آن
  • آشنایی با شاخصهای هم خانواده OEE ( OPE-OLE-OBE)
  • شاخصهای ارزیابی عملکرد پرسنل مجری فعالیتهای نگهداری و تعمیرات
  • شاخصهای ارزیابی عملکرد فرایند برنامه ریزی و زمانبندی نت
  • محاسبه عملی شاخص های منتخب، شامل شاخص های فنی، هزینه ای و سازمانی
  • پیش نیازها برای محاسبه KPI
  • تهیه گزارشات هدفمند در نگهداری و تعمیرات
  • ایجاد سیستم داشبورد اندازه گیری و آنالیز عملکرد
  • تحلیل شاخصهای نگهداری و تعمیرات بکمک چرخه PDCA

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و تولید 
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت) 
  • اهداف دوره: آشنایی فراگیران با اصول پایه ای نت برنامه ریزی شده
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
3045

نتایج دوره :آشنایی عملی فراگیران با نحوه مدیریت مقدماتی نگهداری و تعمیرات

سرفصل های دوره :

  • سیر تکاملی سیستم های نگهداری و تعمیرات از PM تا RCM
  • آشنایی با استاندارد های طبقه بندی نت (BS و EN 13306)
  • آشنایی با تاکتیک های نت (EM,PM,CBM,TPM,RCM)
  • بررسی ویژگی های تکنیک های مختلف
  • آشنایی با سازمان های نت
  • فرم ها و مستندات مورد نیاز نگهداری و تعمیرات
  • آشنایی با سیستم های مکانیزه نت
  • معرفی چرخه نگهداری و تعمیرات (SDCA)
  • طرح ریزی فرآیند نگهداری و تعمیرات
  • مراحل استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات در سازمان

این دوره همراه با ارائه فرم ها و فایل های کاربردی نگهداری و تعمیرات خواهد بود.

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و تولید 
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت) 
  • اهداف دوره: آشنایی فراگیران با اصول پایه ای نت برنامه ریزی شده
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
01-5

نتایج دوره :آشنایی عملی فراگیران با نحوه تحلیل و ارزیابی سیستم نگهداری و تعمیرات

سرفصل های دوره :

  • نحوه تعیین اولویت بندی و بحرانیت تجهیزات (VEIN Analysis)
  • آشنایی با نمودارهای کاربردی : پارتو ، TOP TEN و …
  • آشنایی با مفاهیم قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی
  • آشنایی یا ۶ الگوی خرابی
  • مروری بر تکنیک های آماری در نگهداری و تعمیرات
  • آشنایی با منحنی P-F
  • استاندارد سازی اطلاعات نگهداری و تعمیرات
  • ساختار سازمانی نگهداری و تعمیرات
  • شرح وظایف واحد نگهداری و تعمیرات
  • شاخص های کلیدی نگهداری و تعمیرات مطابق با استاندارد EN 15341
  • آشنایی با مدل های تعالی نگهداری و تعمیرات
  • نحوه گزارش دهی در سطوح مختلف نگهداری و تعمیرات

این دوره همراه با ارائه فرم ها و فایل های کاربردی نگهداری و تعمیرات خواهد بود.

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و تولید 
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت) – ساعت تئوری:  ۱۲  عملی:۴    
  • اهداف دوره: ترسیم نقشه راه تعالی  نگهداری و تعمیرات  و مدیریت دارایی های فیزیکی
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
01-5

نتایج دوره : آشنایی فراگیران با مفاهیم اساسی نت و مدلهای ارائه شده در زمینه نقشه راه تعالی نگهداری و تعمیرات  و مدیریت دارایی های فیزیکی و کسب توانایی در زمینه ترسیم نقشه راه نت 

سرفصل های دوره :

  • مروری بر روند تحولات در دنیای نگهداری و تعمیرات
  • مفهوم مدیریت دارایی های فیزیکیPAS55، نقشه راه نت و چرخه نگهداری و تعمیرات (SDCA)
  • مدیریت عملکرد و مدیریت هزینه در نگهداری و تعمیرات
  • مروری بر استراتژیهای مدیریت بر خرابیها ( Reactive , Preventive , Predictive , Proactive)
  • آشنایی با انواع سیستمهای نگهداری و تعمیرات ( PM , TPM)
  • نقشه راه مدیریت نگهداری و تعمیرات براساس مدل وایرمن wireman
  • نقشه راه مدیریت نگهداری و تعمیرات براساس مدل مارکز Crespo Marquez
  • اصول ترسیم نقشه راه نگهداری و تعمیرات براساس اهداف مورد نظر سازمان
  • ارائه روش ممیزی نت و هرم تعالی تری وایرمن در ۱۶۰ بند Terry wireman
  • ارائه چک لیست ممیزی نت و هرم تعالی کمپبل Campbell
  • ارائه چک لیست ممیزی نت و هرم تعالی انجمن تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی آمریکا
  • ارائه سند نقشه راه انجمن مدیریت دارایی های فیزیکی انگلستان در قالب PAS55
  • ارائه چک لیست ممیزی نت و نقشه راه انجمن قابلیت اطمینان آمریکا
  • مطالعات موردی :
  • نقشه راه مدیریت دارائی های فیزیکی : توصیه NASA
  • نقشه راه کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات : مدل ایدهامر Idhammar
  • نقشه راه بهبود قابلیت اطمینان : مدل SKF
  • نقشه راه استقرار سیستم TPM : مدل Productivity

کارگاه بومی سازی نقشه راه نگهداری و تعمیرات با تشکیل تیم های کاری و نقد و بررسی نقشه راه نت

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :کلیه مدیران و کارشناسان حوزه نگهداری و تعمیرات در سازمانها، موسسات خدماتی و شرکت های تولیدی 
  • مدت دوره : دو روز (۱۶ ساعت) – ساعت تئوری:  ۱۰ عملی: ۶  
  • اهداف دوره: معرفی و ترسیم تابع احتمال خرابی و تابع قابلیت اطمینان تجهیزات در دوره عمر با استفاده از داده های خرابی و زمان های توقف
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
science-of-high-reliability

نتایج دوره : آشنایی عملی فراگیران با محاسبه قابلیت اطمینان تجهیزات و ارائه مطالعه موردی و کار در کلاس

سرفصل های دوره :

  • معرفی اجمالی دانش مهندسی قابلیت اطمینان(پایایی)
  • بیان جایگاه مهندسی قابلیت اطمینان در چارچوب موضوعات نگهداری و تعمیرات
  • معرفی منابع و کتابهای مرجع در زمینه پایایی(مهندسی قابلیت اطمینان)
  • مفاهیم اصلی در تئوری پایایی –  اصول احتمالات-شاخص­های پایایی- توزیع­های احتمال- توابع مخاطره- روش­های برآورد پارامتر­ها
  • مقدمه­ای بر قابلیت اطمینان، جمع­آوری داده­های پایایی- معرفی توزیع­های احتمالی در مدل­سازی شکست برآورد پایایی
  • قابلیت اطمینان(Reliability)، دسترس­پذیری(Availibility)، قابلیت تعمیرپذیری(Maintability) و آمادگی(Readiness)
  • محاسبات احتمال خرابی در زمان t با استفاده از توزیع احتمال نمایی، نرمال و وایبل و حل چند مثال
  • Reliability & Maintainability : Statistical Distributions Used in Reliability Models
  • محاسبات پایایی سیستم: سیستم های سری-موازی و موازی-سری و ترکیبی
  • بهینه سازی تصمیمات تعویض سیستم های قابل تعمیر به کمک محاسبات قابلیت اطمینان
  • یافتن فاصله بهینه ی پیدا کردن خرابی FFI با استفاده از قابلیت اطمینان
  • تصمیمات مربوط به تعویض در مقابل تعمیر  برای تجهیزات سرمایه ای با توجه به قابلیت اطمینان
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه قطعات با توجه به هزینه های بهره برداری و قابلیت اطمینان(Short–Term Deterministic Replacement)
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه با توجه به سیاست دوره ثابت (Constant Interval Replacement Policy)
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه مبتنی بر عمر و قابلیت اطمینان (Age-based Replacement Policy)
  • محاسبه زمان بهینه  تعویض پیشگیرانه با استفاده از سوابق خرابی به کمک تابع احتمال خرابی وایبل
  • Use of “Glasser’s Graphs” to Establish Optimal Preventive Replacement Interval and Age
  • محاسبه زمان بهینه بازرسی های تجهیزات کنترلی(حفاظتی) با استفاده از قابلیت دسترسی (مدل موبری-هورتن)
  • کاربرد نرم افزار OREST در محاسبات مهندسی قابلیت اطمینان، معرفی نرم افزار Reliasoft

اجرای قدم به قدم روش ها و ارائه مثال و مطالعه موردی

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :کلیه مدیران و کارشناسان حوزه نگهداری و تعمیرات در سازمانها، موسسات خدماتی و شرکت های تولیدی 
  • مدت دوره : ۱روز (۸ساعت) – ساعت تئوری:  ۶ گزارش و ارزیابی: ۲  
  • اهداف دوره: معرفی مدل هزینه چرخه عمر به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری بهینه در خصوص جایگزینی تجهیزات، ارائه توصیه ها و  تجربیات و دانشهای حاصله، برای اجرای مجدد مدل، ارائه مطالعه موردی در حوزه صنایع مختلف
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : آشنایی عملی فراگیران با روش بهینه سازی هزینه چرخه عمر و ارائه بیش از ۵ مطالعه موردی و کار در کلاس

سرفصل های دوره :

  • ضرورت اجرای مدل هزینه چرخه عمر و اهمیت هزینه های پنهان در تصمیم گیری
  • تاریخچه روش هزینه یابی چرخه عمر(LCC: Life Cycle Costing)
  • جایگاه LCC در چارچوب موضوعات نگهداری و تعمیرات
  • ارائه مثال و مرور جزئیات روش L.C.C، با بیان چند مطالعه موردی
  • معرفی منابع و کتابهای مرجع در زمینه هزینه چرخه عمر
  • کاربردهای اجرای مدل هزینه چرخه عمر و بیان شرایط لازم برای اجرای مدل
  • معرفی انواع هزینه های چرخه عمر و بیان مراحل اصلی اجرای مدل هزینه چرخه عمر
  • ارائه روشهای محاسباتی به کمک روابط اقتصاد مهندسی
  • اجرای قدم به قدم مدل L.C.C، مطالعه موردی در صنعت حمل و نقل و اتوبوسرانی و …
  • حل بیش از سه مساله کاربردی و مطالعات موردی دیگر
  • چالشهای محاسبه هزینه چرخه عمر
  • فصل اول: هزینه چرخه عمر
  • ۱-۱-  مقدمه
  • ۱-۲-  تاریخچه‌
  • ۱-۳-  انواع هزینه چرخه عمر
  • ۱-۴- جایگاه هزینه چرخه عمر در چارچوب‎های نگهداری و تعمیرات
  • ۱-۵- نحوه تشخیص عناصر هزینه‌ای و جمع‌آوری داده‌های هزینه چرخه عمر
  • ۱-۶- مدل‌های هزینه چرخه عمر
  • ۱-۷- مراحل چرخه عمر
  • فصل دوم:  مدیریت هزینه
  • ۲-۱-  تکنیک‌های تخمین‌ و پیش‌‌بینی هزینه
  • ۲-۲-  برنامه‌ریزی هزینه‌ها
  • ۲-۳-  برآورد هزینه ها
  • ۲-۴-  تدوین بودجه
  • ۲-۵-  کنترل هزینه ها
  • فصل سوم:  روش‌های تأمین مالی
  • ۳-۱- روش‌های غیر قرضی از دیدگاه کارفرما شامل BOT،Buy Back و …
  • ۳-۲- روش‌های تامین بدهی و تامین آورده
  • ۳-۳- ابزارهای تامین مالی نظیر ابزارهای اسلامی (انواع صکوک) و …
  • ۳-۴- منابع تامین مالی نظیر بانک‌ها، بازارهای مالی، ECA، انواع صندوق‌ها و…
  • فصل چهارم:  تعیین عمر اقتصادی تجهیزات به کمک هزینه چرخه عمر
  • ۴-۱- مفاهیم اقتصاد مهندسی
  • ۴-۲- پارامترهای مهم در تعیین هزینه‌ها
  • ۴-۳- مدل‌های جایگزینی تجهیزات
  • ۴-۴- هزینه چرخه عمر در شرایط احتمالی
  • ۴-۵- تحلیل ریسک در هزینه چرخه عمر

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : این دوره برای دست اندرکاران امور نگهداری و تعمیرات و بهره برداری از تجهیزات طراحی گردیده است اما حضور پرسنل سایر بخشها نیز در راستای ایجاد زبان مشترک نگهداری و تعمیرات در سازمان ، اثربخش میباشد. 
  • مدت دوره : ۲روز (۱۶ساعت) – ساعت تئوری:  ۱۰ عملی: ۶  
  • اهداف دوره: معرفی نت پیشگیرانه و پیشگویانه (PM/PDM) و تعیین زمان بهینه تناوب این فعالیت ها، با استفاده از داده های خرابی
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : پس از پایان این دوره ، از فراگیرانتظار میرود تا با انواع روشها و سیستمهای نگهداری و تعمیرات آشنا گردیده و مراحل گام به گام برای استقرار سیستم نت پیشگیرانه و پیشگویانه (PM/PDM) را بیاموزد و تناوب فعالیت های پیشگیرانه را تعیین نمایند

سرفصل های دوره :

۱-مفاهیم پایه در نگهداری و تعمیرات

  • تغییر طراحی ( DOM )
  • ردیابی خرابی پنهان ( DM )  و  بازرسی فنی
  • نت برپایه وضعیت ( CBM)
  • تعمیر و تعویض دوره ای ( TBM)
  • سرویس های روتین دوره ای ( RM)
  • تعمیر بعد از خرابی ( BM )
  • استراتژیهای مدیریت بر خرابی تجهیزات
  • قابلیت اطمینان(Reliability)، دسترس­پذیری(Availibility)، قابلیت تعمیرپذیری(Maintability)
  • معرفی اجمالی دانش مهندسی قابلیت اطمینان(پایایی)
  • انواع سیستم های نگهداری و تعمیرات
    • سیستم نت پیشگیرانه ( PM )
    • سیستم نت بهره ور ( POM)
    • سیستم نت بهره ور فراگیر ( TPM)
  • ساختار سازمانی نگهداری و تعمیرات
  • مدلهای استقرار پرسنل نت
  • جایگاه نت در نمودار سازمانی شرکت
  • مراحل استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
  • هدف گذاری برای استقرار سیستم PM
  • جمع آوری اطلاعات تجهیزات
  • تدوین یا بازنگری و تکمیل دستورالعملهای PM
  • اصلاح فرایند برنامه ریزی و زمانبندی دستورکارها
  • تعیین راهکارهایی برای اجرای صحیح برنامه ها
  • ارزیابی عملکرد و میزان اثربخشی برنامه ها
  • تحلیل سوابق و بهبود وضعیت

۲-هدف گذاری برای استقرار سیستم PM

  • تعیین اهداف براساس ماموریت و الزامات قانونی سازمان
  • انتخاب شاخص مناسب برای اندازه گیری اهداف
  • هدف گذاری برای دستیابی به اهدف منتخب

۳-جمع آوری اطلاعات تجهیزات

  • تعریف “تجهیز” در صنایع مختلف
  • تهیه فهرست تجهیزات و درخت استقرار آنها
  • مثالهایی از روشهای کدینگ تجهیزات
  • تهیه درخت اجزاء تجهیزات
  • تهیه بانک اطلاعات فنی تجهیزات

۴-تدوین یا بازنگری و تکمیل برنامه های PM

  • اولویت بندی تجهیزات
  • تدوین برنامه PM تجهیزات کلاس A به کمک RCM
  • بازنگری برنامه PM تجهیزات کلاس B به کمک PMO
  • روش بازنگری برنامه PM تجهیزات کلاس C

۵-اصلاح فرایند برنامه ریزی و زمانبندی دستورکارها

  • فرایند دریافت و اولویت بندی درخواست کار تعمیراتی
  • مراحل برنامه ریزی یک دستورکار نت
  • فرایند زمانبندی دستورکارهای نت

۶-تعیین راهکارهایی برای اجرای صحیح برنامه ها 

  • استفاده از الزامات دیداری برای اجرای برنامه ها
  • استفاده از ناظر فنی برای اطمینان از صحت انجام کارها

۷-ارزیابی عملکرد و میزان اثربخشی برنامه ها

  • درصد تحقق PM و دلایل تاخیر
  • نسبت بهره برداری از پرسنل برای اجرای انواع کارهای نت
  • قابلیت دسترسی و آماده به کاری تجهیزات
  • قابلیت اطمینان و تعمیرپذیری تجهیزات
  • ارزیابی اثربخشی کلی تجهیزات ( OEE )
  • ارزیابی اثربخشی کلی عملکرد پرسنل نت ( OCE)
  • ارزیابی وضعیت تغییر در نسبت های هزینه ای نت

۸-تحلیل سوابق و بهبود وضعیت

  • راهکارهای بهبود ثبت سوابق تعمیرات
  • آشنایی روش تحلیل ریشه ای عیوب ( RCA)
  • مثالی از تحلیل خرابیها به کمک روش Cause Mapping
  • مثالهایی از تحلیل خرابیها به کمک روش Nelms

۹-محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه

  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه قطعات با توجه به هزینه های بهره برداری(Short–Term Deterministic Replacement)
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه با توجه به سیاست دوره ثابت (Constant Interval Replacement Policy)
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه مبتنی بر عمر (Age-based Replacement Policy)
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه با استفاده از سوابق خرابی به کمک تابع احتمال خرابی وایبل
  • Use of “Glasser’s Graphs” to Establish Optimal Preventive Replacement Interval and Age
  • محاسبه زمان بهینه بازرسی های تجهیزات کنترلی(حفاظتی) با استفاده از قابلیت دسترسی (مدل موبری-هورتن)

کاربرد نرم افزار OREST در محاسبات مهندسی قابلیت اطمینان

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات 
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری:  ۱۶ 
  • اهداف دوره:  آشنایی با اصول، مبانی و روشهای نت پیشگویانه PDM، نت مبتنی بر شرایط CBM
    آشنایی با آنالیز روغن و انواع روغن ها و گریس ها
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : آشنایی فراگیران با نت مبتنی بر شرایط و آنالیز روغن

سرفصل های دوره :

  • آشنایی با اصول پیاده سازی نت پیشگویانه CBM
  • چرخه اجرای نت ، جایگاه CBM در چرخه نت
  • ارزیابی میزان مطابقت برنامه روانکاری و آنالیز روغن
  • شصت سوال که باید از تامین کننده روتنکار باید پرسید
  • هدف گذاری در برنامه آنالیز روغن
  • جایگاه آنالیز های روغن در نقشه راه نت
  • بررسی شاخصهای قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیرپذیری
  • پیش نیازها برای آنالیز روغن
  • نمونه گیری صحیح
  • ۹ گام در پیاده سازی موفق برنامه آنالیز روغن
  • ۱۰ نکته مهم در تحلیل گزارشات آنالیز روغن
  • محاسبه اثربخشی هزینه های آنالیز روغن

تحلیل اثر بخشی برنامه آنالیز روغن با استفاده از چرخه PDCA

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات 
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری:  ۱۶ 
  • اهداف دوره: برنامه ریزی و زمانبندی صحیح منابع و فعالیت های نگهداری و تعمیرات
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره :آشنایی عملی فراگیران با روش های علمی برنامه ریزی و زمان بندی و نحوه بکارگیری این روشها

بخش اول:

  • اصول، ضرورت و مبانی برنامه ریزی و زمانبندی در نگهداری و تعمیرات
  • جایگاه برنامه ریزی و زمان بندی در نقشه راه نگهداری و تعمیرات و چرخه نت
  • تاریخچه پیدایش و تکامل برنامه ریزی و زمان بندی فعالیت های نت
  • دسته بندی روشهای برنامه ریزی و زمانبندی نت
  • برای چه منابعی در نت، برنامه ریزی انجام می گیرد؟ (منابع مالی، نیروی انسانی، مواد و قطعات و زمان)
  • تسطیح منابع در فرایند برنامه ریزی و زمانبندی، به چه معنی است؟
  • نحوه تهیه فرایند برنامه ریزی و زمانبندی
  • تاثیر داده های پایش وضعیت در برنامه ریزی و زمان بندی فعالیت های نت
  • تحلیل حساسیت و به روز رسانی برنامه و زمان فعالیت های نت

بخش دوم:

  • برنامه ریزی تعداد پرسنل نگهداری و تعمیرات
  • برنامه ریزی و زمانبندی بهینه تعویض پیشگیرانه قطعات با توجه به هزینه های بهره برداری (Short–Term Deterministic Replacement)
  • زمانبندی بهینه تعویض پیشگیرانه با توجه به سیاست دوره ثابت (Constant Interval Replacement Policy)
  • زمانبندی بهینه تعویض پیشگیرانه مبتنی بر عمر (Age-based Replacement Policy)
  • زمانبندی تعویض پیشگیرانه با استفاده از سوابق خرابی به کمک تابع احتمال خرابی وایبل
  • برنامه ریزی و زمانبندی بهینه بازرسی های تجهیزات کنترلی(حفاظتی FFI) با استفاده از قابلیت دسترسی

بخش سوم:

  • برنامه ریزی وزمانبندی تعویض سیستم های قابل تعمیر
  • زمانبندی بهینه تعویض یا جایگزینی برای تجهیزاتی که هزینه عملیاتی آنها با استفاده کردن، افزایش می یابد
  • برنامه ریزی و زمانبندی فواصل بهینه ی تعویض پیشگیرانه ی اقلامی که در معرض شکست قرار دارند
  • بهینه سازی زمان تعویض بهینه تجهیزات سرمایه ای با احتساب پیشرفت های تکنولوژی
  • تحلیل داده ی طول عمر و کاربرد آن در برنامه ریزی و زمانبندی فعالیت های نت
  • تعیین فواصل پیدا کردن خرابی، بازرسی ها، با استفاده از قابلیت اطمینان
  • مدل های پیش بینی در برنامه ریزی و زمانبندی فعالیت های نت

بخش چهارم:

  • بیان مثالهای عملی از هر کدام از روشهای بیان شده

انجام ۵ کار عملی در کلاس برای آشنایی بیشتر فراگیران

 
 

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات 
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره:   کاهش هزینه های خرابی تجهیزات و مدیریت صحیح بر منابع مالی در نگهداری و تعمیرات
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : آشنایی عملی فراگیران با روش علمی مدیریت بر هزینه ها در نگهداری و تعمیرات و نحوه بکارگیری این روشها

سرفصل های دوره :

بخش اول:

  • اصول و مبانی هزینه یابی و مدیریت هزینه در نت
  • ضرورت و لزوم مدیریت هزینه های نت در شرایط فعلی کشور
  • جایگاه مدیریت هزینه های نت در نقشه راه نگهداری و تعمیرات و چرخه نت
  • دسته بندی روشهای بهینه سازی مالی و مدیریت هزینه ها در نت
  • محاسبه و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد نت در حوزه هزینه ها، ارزیابی شاخص های هزینه ای عملکردی
  • گام های فرایند مدیریت هزینه ها در نت ، بررسی روشهای کاهش هزینه های نت
  • منابع داده ای در پایش و مدیریت هزینه های نت

بخش دوم:

  • اصول حسابداری و هزینه یابی، نظری اجمالی به تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر
  • محاسبه نقطه سر به سر در نگهداری و تعمیرات
  • اصول پایه ای در اقتصاد مهندسی، آشنایی با تکنیک‌های اقتصاد مهندسی
  • معرفی و کاربرد فاکتورهای (FوPوA و روابط بین آنها)
  • آشنایی با رد یا قبول یک یا جند طرح اقتصادی در حوزه نت و آنالیز حساسیت

بخش سوم:

  • هزینه یابی چرخه عمر(LCC: Life Cycle Costing):
  • ضرورت اجرای مدل هزینه چرخه عمر و اهمیت هزینه های پنهان در تصمیم گیری
  • تاریخچه روش هزینه یابی چرخه عمر(LCC: Life Cycle Costing)
  • جایگاه LCC در چارچوب موضوعات نگهداری و تعمیرات
  • کاربردهای اجرای مدل هزینه چرخه عمر و بیان شرایط لازم برای اجرای مدل
  • معرفی انواع هزینه های چرخه عمر و بیان مراحل اصلی اجرای مدل هزینه چرخه عمر
  • اجرای قدم به قدم مدل C.C، مطالعه موردی در صنعت حمل و نقل و اتوبوسرانی و …
  • چالشهای محاسبه هزینه چرخه عمر

بخش چهارم:

  • روشهای برآورد و بودجه ریزی در نت ، نحوه نظارت بر بودجه و اعتبارات نت
  • مدل های پیش بینی در برآورد هزینه های نت
  • مدلهای برنامه ریزی خطی و غیر خطی و OR در برنامه ریزی منابع مالی
  • فرایند های تصادفی و کاربرد شبیه سازی در مدیریت هزینه های نتدانلود بروشور دوره آشنایی با مدیریت هزینه
 
 

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : این دوره به  معرفی مفاهیم مدیریت قطعات یدکی و انبار،  ایجاد درک مشترک واحدهای نگهداری و تعمیرات با واحد انبار درباره  قطعات یدکی و بهینه سازی سیستم های سفارش دهی با توجه به شرایط واقعی صنعت ،  خواهد پرداخت.
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره: این دوره به  معرفی مفاهیم مدیریت قطعات یدکی و انبار،  ایجاد درک مشترک واحدهای نگهداری و تعمیرات با واحد انبار درباره  قطعات یدکی و بهینه سازی سیستم های سفارش دهی با توجه به شرایط واقعی صنعت ،  خواهد پرداخت.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : آشنایی عملی فراگیران با روش های علمی مدیریت بر انبار و قطعات یدکی در نگهداری و تعمیرات و نحوه بکارگیری این روشها

سرفصل های دوره :

  • بیان مسائل موجود در زمینه مدیریت قطعات یدکی و اهمیت آن در کاهش سریع هزینه ها و بالابردن بهره وری
  • تفاوت ها در مدیریت قطعات کم مصرف و پرمصرف
    • تعریف، ویژگی ها و تفاوتهای اساسی در مدیریت  قطعات کم مصرف با اقلام پرمصرف، از دیدگاه اقتصادی
    • کدام دسته از کالاها، بیشترین مشکلات انبارداری و نگهداری موجودی را دارند؟
    • محاسبه  ریسک نگهداری یا عدم نگهداری مقدار خاصی از کالاها و قطعات. سطح دسترسی قطعات با ریسک چه ارتباطی دارد؟
  • بهینه سازی نقطه سفارش و میزان سفارش در اقلام پرمصرف
    • محاسبه نقطه  سفارش بهینه (ROP) با توجه به زمان سفارش (LT) و میزان تقاضا یا مصرف
    • محاسبه مقدار بهینه سفارش (EOQ) در هر بار سفارش دهی با توجه به هزینه نگهداری اقلام در انبار، مقدار مصرف و هزینه سفارش
    • محاسبه نقطه سفارش  و میزان سفارش در شرایطی که هرکدام از مقادیر تقاضا و زمان سفارش دهی متغییر و احتمالی باشند
    • تعریف و محاسبه صحیح سطح سرویس انبار (Service Level, Fill rate)
    •   بیان تغییرات مقادیر نقطه سفارش و مقدار سفارش،  در شرایط تحریم
  • بهینه سازی میزان موجودی اطمینان (SS) در اقلام کم مصرف
    • تعیین مقدار بهینه اقلام کم مصرف در انبار، با توجه به هزینه و  سطح دسترسی پذیری دستگاه
    • روشهای تخمین و برآورد، میزان تقاضا یا مصرف آتی با توجه به مقادیر مصرف در سالهای گذشته
  • محاسبه میزان موجودی بیش از حد (Overstocks)
    • محاسبه و بازگرداندن میزان موجودی بیش از حد قطعات یدکی در انبار
  • شاخص هایی کلیدی عملکرد انبار قطعات یدکی
    • تعریف و محاسبه شاخص های اندازه گیری عملکرد انبار (Number of Turns, Turnover, …)
    • چگونه می توان از این شاخص ها، جهت بهبود سیستم انبار، استفاده کرد؟ میزان استاندارد شاخص های در کلاس جهانی
  • روشهای چیدمان و طرحریزی انبار
    • محاسبه و تعیین مکان بهینه انبار،  انتخاب محل انبار مرکزی و محاسبات اقتصادی  تعداد انبارهای غیر مرکزی
    • روشهای توسعه انبار و نحوه چیدمان قطعات پر مصرف و  قطعات کم مصرف در انبار
  • حل بیش از ۱۰ مثال صنعتی و کار عملی در کلاس

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : کلیه مدیران و کارشناسان حوزه نگهداری و تعمیرات و بهره برداری 
  • مدت دوره : ۱ روز  – ساعت تئوری: ۶  عملی: ۲
  • اهداف دوره: آشنایی با نظام آراستگی (۵S) و کاربردی کردن مفاهیم آن در نگهداری و تعمیرات
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : استفاده عملی از نظام آراستگی در مدیریت نگهداری و تعمیرات یا هر محیط کاری دیگر

سرفصل های دوره :  

مفاهیم پایه نت وکاربرد نظام آراستگی در نگهداری و تعمیرات

معرفی و تاریخچه نظام آراستگی(۵اس)

روش ها و تکنیک های نظام آراستگی(۵اس)

اجزا و عناصر نظام آراستگی(۵اس)

مفهوم و جایگاه ۵اس در نت بهره ور فراگیر

ویژگی های یک محیط کاری در اجرای ۵اس

هدف و مزایای اجرای ۵اس

کاربردهای عملی و مطالعات موردی در زمینه ۵اس

جایگاه نظام ۵اس در نت ناب

ساختار اجرایی و گامهای طراحی و استقرار نظام ۵s

آشنایی با روشهای پیاده سازی ۵s

sاول :ساماندهی در نت

sدوم: نظم و ترتیب در نت

s سوم: پاکیزه سازی در نت

sچهارم: استانداردسازی درنت

s پنجم: انضباط و نگهداری در نت

نتایج و مزایای استقرار نظام ۵s

نمایش بیش از صد تصویر مقایسه محیط کارگاهی نت، قبل و بعد از اجرای ۵s

آشنایی با نت دیداری (نت بصری) و کاربردهای آن در اثربخشی محیط کارگاهی

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : مدیران عالی و مدیران و کارشناسان نگهداری و شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره: آشنایی صنایع مختلف کشور با الزامات سیستم مدیریت دارایی بر اساس استاندارد ۵۵۰۰۰ ISOو کسب مهارت برای تدون و پیاده سازی نقشه راه استقرا سیستم مدیریت دارایی
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : استفاده عملی از نظام آراستگی در مدیریت نگهداری و تعمیرات یا هر محیط کاری دیگر

سرفصل های دوره : 

  • ۵۵۰۰۰ ISO چیست؟
    • نویسندگان سری استاندارد ۵۵۰۰۰ ISOبه دنبال چه هستند؟
    • نگاهی کوتاه به محتویات استانداردهای ۵۵۰۰۰ ISO، ۵۵۰۰۱ ISOو ۵۵۰۰۲ ISO
    • هفت الزان سیستم مدیریت دارایی ها بر اساس استاندارد ۵۵۰۰۰ ISO چیست؟
    • تعاریف و اصطلاحاتی که باید در باره مدیریت دارایی و  سیستم مدیریت دارایی بدانیم
    • مدیریت دارایی از پیدایش در سال ۱۹۷۱ تا تکامل در سال ۲۰۱۴
    • تفاوت ها و شباهت های استاندارد PAS55:2008 با استاندارد :۲۰۱۴۵۵۰۰۰ ISO
    • تفاوت سیستم مدریت دارایی با سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات در چیست؟
    • مقایسه ای بین سیستم مدیریت دارایی ها و سیستم TPM
    • استقرار سیستم مدیریت دارایی برای چه سازمان هایی توصیه می گردد؟
    • شاخص های سه گانه اصلی که سیستم مدیریت دارایی برای بهبود آن تلاش می­کند
    • دامنه کاربرد استاندارد ISO55000 چیست؟
    • ISO55000 چه چیزی نیست؟
  • چرا به سیستم مدیریت دارایی ها بر اساس ISO55000 نیازمندیم؟
    • ۱۰ دلیل برای پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی
    • مزایای پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی از دیدگاه استاندارد ISO55000
    • ISO55000  چگونه اهداف سازمان و انتظارات مشتریان و ذینفعان را برآورده می­نماید؟
  • آشنایی با ۷ الزام سیستم مدیریت دارایی در ISO55000
  1. زمینه کاری سازمان
    1. چرا باید زمینه کاری سازمان را بشناسیم؟
    2. حوه شناسایی زمینه کاری سازمان
    3. شناسایی نیازها و انتظارات ذینفعان د داخل و خارج سازمان
    4. تعیین دامنه کاربرد سیستم مدیریت دارایی
  2. رهبری
    1. تعهدات مدیریت ارشد سازمان در سیستم مدیریت دارایی
    2. خط مشی (POLICY) مدیریت دارایی چیست؟
    3. تغییرات ساختار سازمانی در مدیریت دارایی و تعیین نقش ها و مسئولیت ها
  3. برنامه ریزی
    1. نحوه تعیین اقدامات مورد نیاز برای پوشش ریسک ها و فرصت ها
    2. چگونگی تعیین اهداف مدیریت دارایی
    3. محوه برنامه ریزی برای تحقق اهداف مدیریت دارایی
  4. پشتیبانی
    1. پیش بینی منابع مورد نیاز در طول توسعه و اجرای سیستم مدیریت دارایی
    2. ارتقاء سطح شایستگی پرسنل برای اجرای الزامات
    3. افزایش سطح آگاهی پرسنل، ذینفعان
    4. توسعه ارتباطات
    5. تعیین اطلاعات مورد نیاز برای سیستم مدیریت دارایی
    6. کنترل، نگهداری و به روز رسانی اطلاعات در طول چرخه عمر دارایی
  5. عملیات
    1. ایجاد رویه هایی برای اجرای فعالیت های مدیریت دارایی
    2. ایجاد فرآیندی برای مدیریت بر تغییرات
    3. مدیریت بر فعالیت های برون سپاری
  6. ارزیابی عملکرد
    1. پایش، سنجش و ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دارایی
    2. ممیزی داخلی
    3. بازنگری مدیریت
  7. بهبود
    1. ایجاد رویه ای برای مدیریت بر عدم انطباق ها و اجرای اقدامات اصلاحی
    2. ایجاد فرآیندی برای شناسایی خرابیهای بالقوه، تعیین و اجرای راهکارها
    3. هفت گام برای بهبود مستمر
  • چگونه می توان اسناندارد ISO55000 را پیاده سازی نمود؟
    • مدل های توصیه شده توسط مشاورین و موسسات بین المللی در زمینه پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی
    • مدل ارائه شده در نظامنامه مدیریت دارایی وزارت نفت
    • آیا با اجرای مدل های ارائه شده می توان گواهینامه ISo555000 دریافت نمود؟
    • مدل پیشنهادی برای پیاده سازی استاندارد ISO55000
    • تهیه خط مشی (POLICY) مدیریت دارایی
    • کار در کلاس: تدوین خط مشی
    • هدف گذاری برای پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی
    • تدوین برنامه استراتژیک مدیریت دارایی(SAMP)
    • تدوین برنامه مدیریت دارایی(AMP)
    • چگونگی ممیزی و تهیه نقشه راه استقرار سیستم مدیریت دارایی
    • مراحل گام به گام برای استقرار سیستم مدیریت بر اساس استاندارد ISO55000
 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :  مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات ، بخش IT و نرم افزارهای شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره: این دوره به  معرفی مفاهیم  استاندارد جمع آوری و تحلیل داده ها و نرم افزارهای نت CMMS و قابلیت اطمینان می پردازد.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : آشنایی عملی فراگیران با استاندارد جمع آوری و تحلیل داده ها و نرم افزار های نت و قابلیت اطمینان و نحوه بکارگیری آنها

سرفصل های دوره : 

  • فصل اول : مفاهیم  اولیه  
    • آشنایی با چرخه نگهداری و تعمیرات(SDCA) و نقش آن در اثربخشی داده ها و نرم افزارهای نت CMMS/EAM
    • آشنایی با ساختار و اهداف استاندارد ISO 14224  و نرم افزارهای نت CMMS/EAM
    • طبقه بندی  برنامه های نگهداری و تعمیرات براساس  استاندارد ISO14224  در ساختار  CMMS/EAM
  • فصل دوم :  تدوین اطلاعات پایه تجهیزات به کمک استاندارد  ISO 14224
    • ساختار  ۹ سطحی  پیشنهادی در استاندارد  ISO 14224   (Taxonomy)  برای طبقه بندی ساختار تجهیزات در نرم افزار CMMS/EAM
    • کلاسه بندی تجهیزات  (Equipment class — Level 6)
    • تعریف مرزبندی  برای تجهیزات  (Boundary definition)
    • تدوین اطلاعات شناسنامه ای تجهیزات براساس استاندارد ISO14224
    • ساختار درختی تجهیزات  ( مروری بر مدلهای ارائه شده در استاندارد  –  پیوست  A)
  • فصل سوم : کدینگ خرابی  تجهیزات  در نرم افزارهای نت CMMS/EAM مطابق با استاندارد ISO14224  
    • مروری  بر  جدول کدینگ حالتهای خرابی ( Failure Mode) برای تجهیزات  مختلف
    • کدینگ  مکانیزم  خرابی  ( Failure Mechanism)
    • مروری بر جدول  معرفی  ریشه خرابی  ( Failure Cause)    برای تجهیزات مختلف
    • ارتباط بین استاندارد  ISO14224 و  RCM
    • تکمیلی  :  معرفی هندبوک  جامع پیشگویی  قابلیت اطمینان تجهیزات  و کدینگ خرابیها
    • کلاسه بندی پیامدهای بروز خرابی
  • فصل چهارم  : مباحث تکمیلی از استاندارد  ISO14224 و  نرم افزارهای نت CMMS/EAM
    • راهنمای تفسیر و محاسبه شاخص های کلیدی نت در نرم افزار CMMS و مشتقات قابلیت اطمینان و پارامترهای نت
    • مروری  کوتاه  بر شاخصهای کلیدی کنترل عملکرد براساس استاندارد ISO 14224 و نحوه محاسبه شاخص ها در نرم افزار CMMS/EAM
    • طبقه بندی و تعریف خرابیهای بحرانی ایمنی
  • بیان چندین مطالعه موردی صنعتی (Case Study)
 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره : مدیران عالی  و کارشناسان نگهداری و تعمیرات ، بخش انبار و قطعات یدی و IT  شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره: این دوره به معرفی مفاهیم  و روشهای ممیزی و ارزیابی وضعیت نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی ها در سازمانها و شرکت ها می پردازد.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : 

  •  شناخت الزامات کلاس جهانی نگهداری و تعمیرات در ارتباط با ساختار سازمانی نت، مدیریت اطلاعات تجهیزات، برنامه نت، تحلیل خرابی ها و …
  • توانایی در ممیزی سیستم نگهداری و تعمیرات سازمان و شناسایی نقاط نیازمند بهبود
  • آشنایی با تجربیات موفق داخلی و بین المللی در زمینه ممیزی نگهداری و تعمیرات
  • آشنایی با الزامات سیستم مکانیزه مدیریت نت(CMMS)  و نحوه ممیزی آن
  • کسب مهارت برای ممیزی TPM بر اساس الزامات انجمن نت ژاپن
  • کسب مهارت برای ممیزی سیستم مدیریت دارایی بر اساس ISO55001
  • توانایی در هدایت برنامه ممیزی شرکت بدون نیاز به مشاور

سرفصل های دوره : 

 سازمان شما چقدر از کلاس جهانی نت فاصله دارد؟

فصل اول: مشخصه های کلاس جهانی نگهداری و تعمیرات

  • مفهوم سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات
  • منظور از کلاس جهانی نگهداری و تعمیرات
  • مهمترین ابزارها برای دستیابی به کلاس جهانی نت

فصل دوم: مشخصه های عملکرد در سطح کلاس جهانی نت

  • مفهوم شاخصهای عملکرد
  • دسته بندی سه گانه شاخصهای عملکرد
  • Kay Management Indicators
  • Kay Performance Indicators
  •           Kay Activity Indicators
  • استانداردهای مرجع در زمینه شاخص های عملکرد
  • شاخص های عملکرد در سیستم TPM
  • شاخص های عملکرد در سیستم مدیریت دارایی

فصل سوم: ممیزی نگهداری و تعمیرات

  • مفهوم ممیزی و جایگاه آن در تعالی نت
  • تفاوت خود ارزیابی و ممیزی
  • مشخصات اعضای تیم ممیزی نت
  • فرآیند ممیزی نت
    • انتخاب مدل مرجع
    • تعیین تیم ممیزی
    • انجام ممیزی و گردآوری شواهد
    • GAP Analysis
    • شناسایی ابزار بهبود و اولویت بندی آنها
    • تدوین نقشه راه تعالی سیستم
    • جلسه ارائه گزارش ممیزی
    • تدوین برنامه زمانبندی

فصل چهارم: مدیریت اطلاعات تجهیزات

  • الزامات اطلاعات تجهیزات بر اساس ISO14224
  • کدینگ استقرار (TAG) و کدینگ دارایی (Asset)
  • درخت فرآیندی و شاخص اهمیت تجهیزات

فصل پنجم: ممیزی سازمان نگهداری و تعمیرات

  • مدل های سه گانه سازمان نت در نمودار سازمانی شرکت
  • مدل های استقرار گروههای نت در داخل شرکت
  • ویژگی های ساختار سازمانی نت در سیستم TPM و سیستم مدیریت دارایی فیزیکی

فصل ششم: ممیزی برنامه نت و سیستم مدیریت دستور کار

  • ممیزی برنامه مراقبت پایه از تجهیزات
  • ممیزی برنامه نت پیشگیرانه و میزان اثر بخشی آن
  • ممیزی الزامات و اثربخشی برنامه پایش وضعیت(CBM)
  • ممیزی برنامه ریزی و زمانبندی فعالیتهای نت
  • ممیزی کیفیت ثبت سوابق و گزارش نویسی در نت

فصل هفتم: ممیزی CMMS

  • وظیفه CMMS در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات
  • ویژگی های CMMS مناسب برای سازمان شما
  • مروری بر بهترین تجربیات در پیاده سازی CMMS

فصل هشتم: ممیزی سیستم TPM

  • شانزده ضایعه بزرگ در سازمان
  • الزامات هشتگانه سیستم نت بهره ور فراگیر
  • سطوح چهارگانه جایزه TPM
  • سیستم TPM برای چه صنایعی توصیه می شود؟

فصل نهم: ممیزی سیستم مدیریت دارایی

  • تفاوت سیستم مدیریت دارایی با سیستم مدیریت نت
  • مروری بر الزامات هفتگانه سیستم مدیریت دارایی بر اساس ستاندارد ISO55001
  • سیستم مدیریت دارایی برای چه صنایعی مناسب است؟
  • چگونه می توان گواهینامه ISO55001 را دریافت نمود؟
 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :  مدیران عالی  و کارشناسان نگهداری و تعمیرات  شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره: این دوره به  معرفی مفاهیم  آنالیز بحرانی تجهیزات و اولویت بندی تجهیزات، دستگاه ها و فعالیت های نت می پردازد.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : آشنایی عملی فراگیران با روش های علمی آنالیز بحرانی و روشهای اولویت بندی تجهیزات در نگهداری و تعمیرات و نحوه بکارگیری این روشه

سرفصل های دوره : 

  • کاربردهای تعیین شاخص اهمیتتجهیزات

اولویت بندی دستورکارهای نت جهت اجرا

 ارزیابی و اولویت بندی تامین قطعات یدکی

 انتخاب روش نگهداری و تعمیرات متناسب با اهمیت تجهیز

 اولویت بندی تجهیزات جهت اجرای RCA و RCM

  • روشهای معرفی شده برای تعیین شاخص اهمیت

استاندارد NORSOK-Z008

 مدل آقای دکتر کرسپو مارکز

 استاندارد NAVAIR-00-25-403

تعیین اولویت تجهیزات به روش AHP

  • بیان و حل چندین مطالعه موردی صنعتی (Case Study)
 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :  مدیران عالی و کارشناسان نگهداری و تعمیرات ،ابزار دقیق و …
  • مدت دوره : ۳ روز  – ساعت تئوری: ۱۸ عملی: ۶
  • اهداف دوره: این دوره به معرفی مفاهیم  و روش بازرسی مبتنی بر ریسک با توجه به استاندارد API RBI 580, 581 می پردازد. برنامه ریزی بازرسی، تعیین احتمال خرابی در  ارزیابی، آنالیز پیامد در ارزیابی API RBI، و تعیین زمانهای بازرسی با توجه به احتمال خرابی تجهیزات از جمله اهداف آن می باشد.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : 

  • برنامه ریزی بازرسی
  • تعیین احتمال خرابی در  ارزیابی
  • آنالیز پیامد در ارزیابی API RBI 

سرفصل های دوره : 

مقدمه

  • وضعیت اسناد API RBI مورد بررسی
  • بررسی API 580-2009
  • بررسی API 580-2008
  • آنالیز ریسک
  • محاسبه احتمال وقوع خرابی
  • محاسبه پیامد وقوع خرابی
  • برنامه ریزی بازرسی

روز اول :

بررسی API 580 شامل:

  • بخش اول : اهداف
  • بخش دوم : حوزه
  • بخش سوم : مراجع اصلی
  • بخش چهارم : اصطلاحات
  • بخش پنجم : مفاهیم پایه ارزیابی ریسک
  • بخش ششم : مقدمه ای بر بازرسی مبتنی بر ریسک
  • بخش هفتم : برنامه ریزی ارزیابی ریسک
  • بخش هشتم : جمع آوری اطلاعات ارزیابی ریسک
  • بخش نهم : مکانیزم های خرابی و حالات خرابی
  • بخش دهم : ارزیابی احتمال وقوع خرابی
  • بخش یازدهم : ارزیابی پیامد وقوع خرابی
  • بخش دوازدهم : تعیین، ارزیابی و مدیریت ریسک
  • بخش سیزدهم : مدیریت ریسک با فعالیت های بازرسی
  • بخش چهاردهم : دیگر فعالیت های کاهش ریسک
  • بخش پانزدهم : ارزیابی مجدد و بروز رسانی RBI
  • بخش شانزدهم : قوانین و مسئولیت ها
  • بخش هفدهم : ثبت اطلاعات و مستند سازی RBI

روز دوم :

تفاوت های API 580 و API 581

بررسی API 581 شامل :

  • اول بخش: برنامه ریزی بازرسی با استفاده از تکنولوژی API RBI
    • محاسبه ریسک براساس ترکیب POF و COF
    • برنامه ریزی بازرسی در قالب زمان
    • نمایش نتایج ریسک ، ماتریس ریسک و نمودار ریسک
    • محاسبه ریسک مخازن تحت فشار ، تانک ها و …
  • بخش دوم : محاسبه احتمال وقوع خرابی (POF) براساس ارزیابی API RBI
    • آشنایی با مکانیزم های خوردگی
    • -محاسبه POF
    • ابزار ممیزی امتیاز مدیریت
    • تخمین نرخ خوردگی Thinning
    • مثال محاسبه نرخ خرابی Thinning
    • مثال محاسبه نرخ خرابی SCC-SSC
  • بخش سوم : مدل سازی پیامد وقوع خرابی (COF) براساس ارزیابی API RBI
    • محاسبه COF
    • مدل سازی LEVEL 1
    • مدل سازی LEVEL 2
    • محاسبه پیامد مدل تانک
    • مثال انتخاب سیال نماینده

روز سوم :

۱- تعریف حوزه

۲- ایجاد تیم پیاده سازی

۳- تهیه لیست تجهیزات

۴- جمع آوری داده های عمومی تجهیزات

۵- جمع آوری داده های مکانیزم های خرابی و POF

۶- جمع آوری داده های COF

۷- ایجاد برنامه بازرسی و مزایای ریسک

مثال نحوه محاسبه ریسک یک مخزن تحت فشار

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :  کلیه مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات 
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره:بهینه­ سازی فعالیت­های نت پیشگیرانه و افزایش کارایی و اثربخشی این فعالیت­ها
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : 

آشنایی عملی فراگیران با روش های علمی بهینه سازی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

سرفصل های دوره : 

بخش اول:

  • مفاهیم پایه­ای در مهندسی نگهداری و تعمیرات
  • تعمیر بعد از خرابی (BM)
  • سرویس­های روتین دوره­ای (RM)
  • تعمیر و تعویض دوره­ای (TBM)
  • نت میتنی بر وضعیت (CBM)
  • نت اصلاحی (CM)
  • سیستم نت پیشگیرانه (PM)
  • نت پیشگویانه (PdM)
  • سیستم نت بهره­ور (TPM)
  • واژگان و اصطلاحات نگهداری و تعمیرات

بخش دوم:

  • علت استفاده از نت پیشگیرانه
  • مراحل استقرار سیستم نت پیشگیرانه
  • هدف گذاری بر اساس سیستم نت پیشگیرانه
  • جمع آوری اطلاعات تجهیزات
  • موارد استفاده از سیستم نت پیشگیرانه
  • تدوین، بازنگری و تکمیل دستورالعمل­های PM
  • فرآیند برنامه­ریزی و زمانبندی PMها
  • تعیین راهکارها برای اجرای صحیح PM
  • ارزیابی عملکرد و میزان اثربخشی PMها
  • تحلیل سوابق و بهبود PMها

بخش سوم:

  • علت عدم وجود کارایی و اثربخشی PMها
  • اولویت بندی تجهیزات
  • بررسی راهکارهای موجود برای بهینه­سازی PM و موارد استفاده آنها
  • ۱۶ روش برای بهینه­سازی PM
  • بازنگری PMها با استفاده از RCM

بخش چهارم:

  • ۹ قدم در پیاده سازی PMO 2000
  • مقایسه PMO 2000 و RCM
  • چه زمانی می­توان از PMO 2000 استفاده کرد؟

بخش پنجم:

  • گزارش­گیری خرابی
  • تحلیل خرابی­ها
  • اقدام اصلاحی
  • بهینه سازی PMها با استفاده از FRACAS

بخش ششم:

  • تعیین تواتر بهینه بازرسی با هدف افزایش سود
  • بهترین تواتر بازرسی­ها با هدف کاهش زمان توقف دستگاه
  • بهترین زمان بین دو بازرسی با هدف ماکزیمم کردن در دسترسی در مورد تجهیزات کنترل ایمنی
  • نگهداری و تعمیر بر اساس شرایط دستگاه

بخش هفتم:

  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه با توجه به هزینه­های بهره برداری
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه با توجه به سیاست دوره ثابت
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه مبتنی بر عمر
  • محاسبه زمان بهینه تعویض پیشگیرانه با استفاده از سوابق خرابی به کمک تابع احتمال خرابی وایبل
  • محاسبه زمان بهینه بازرسی های تجهیزات کنترلی (حفاظتی) با استفاده از قابلیت دسترسی ( مدل موبری-هورتن)
 

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :  مدیران عالی  و کارشناسان نگهداری و تعمیرات ، بخش انبار و قطعات یدی و IT  شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  • مدت دوره : ۲ روز  – ساعت تئوری: ۱۲  عملی: ۴
  • اهداف دوره: این دوره به معرفی مفاهیم  و روشهای ممیزی و ارزیابی وضعیت نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی ها در سازمانها و شرکت ها می پردازد.
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : 

 شناخت الزامات کلاس جهانی نگهداری و تعمیرات در ارتباط با ساختار سازمانی نت، مدیریت اطلاعات تجهیزات، برنامه نت، تحلیل خرابی ها و …

سرفصل های دوره :

 

عنوان دوره: 

  • شرکت کنندگان یا مخاطبان دوره :  کلیه مدیران و کارشناسان انبار، موجودی، زنجیره تامین، تدارکات و نگهداری و تعمیرات 
  • مدت دوره : ۳ روز  – ساعت تئوری: ۱۸  عملی: ۶
  • اهداف دوره:بهینه­ سازی فعالیت­های نت پیشگیرانه و افزایش کارایی و اثربخشی این فعالیت­ها
  • نحوه برگزاری : حضوری درسازمان
C10509423

نتایج دوره : 

  آشنایی عملی فراگیران با روش های علمی مدیریت زنجیره تامین مواد و موجودی کالا و قطعات

سرفصل های دوره : 

بخش اول:

  • مفاهیم پایه­ای در مدیریت زنجیره تامین مواد، کالا و قطعات
  • دیدگاه­های مختلف در زنجیره تامین مواد، کالا و قطعات
  • چرخه سفارشات و چرخه تکمیل موجودی

بخش دوم:

  • مدیریت خدمات لجستیکی (SCM)
  • اثر پایین بودن سطح هماهنگی در زنجیره تامین و اثر شلاقی
  • تاثیر عدم هماهنگی در زنجیره تامین موانع ایجاد هماهنگی در زنجیره تامین
  • ایجاد هماهنگی در زنجیره تامین مواد، کالا و قطعات

بخش سوم:

  • طراحی شبکه در زنجیره تامین مواد، کالا و قطعات
  • طراحی شبکه توزیع در زنجیره تامین مواد، کالا و قطعات
  • استراتژی­های رایج برای طراحی شبکه­های توزیع

بخش چهارم:

  • نقش حمل و نقل در مدیریت زنجیره تامین
  • فاکتورهای تاثیرگذار بر تصمیمات حمل و نقل
  • روش­های حمل و نقل و مشخصات عملکردی آن­ها

بخش پنجم:

  • اهمیت ارزیابی تامین کنندگان و منابع خرید
  • استخراج معیارها برای ارزیابی تامین کنندگان
  • مدل ریاضی برای ارزیابی تامین کنندگان
  • رتبه­بندی تامین کنندگان

بخش ششم:

  • نقش مدیریت موجودی در زنجیره تامین
  • موجودی اطمینان (Safety stock )
  • عوامل تاثیرگذار بر موجودی اطمینان و نحوه کنترل آن در زنجیره تامین
  • اهرم های مدیریتی برای بهبود سوددهی در زنجیره تامین با استفاده از مدیریت بهتر موجودی
  • اهداف مدیریت موجودی
  • معرفی و نحوه محاسبه هزینه های سیستم موجودی
  • روشهای دسته بندی اقلام، آنالیز ABC ، XYZ و VED
  • دسته بندی بر اساس روش MUSIC-3D
  • سایر روشهای دسته بندی

بخش هفتم:

  • انواع ریسک در مدیریت موجودی مواد، کالا و قطعات
  • مفهوم سطح سرویس (Service level)
  • تعیین درجه ی بحرانیت مواد، کالا و قطعات
  • محاسبه ریسک مالی کمبود مواد، کالا و قطعات

بخش هشتم:

  • بهینه سازی نقطه سفارش اقلام پرمصرف
  • بهینه سازی مقدار سفارش اقلام پرمصرف
  • روشهای پیش بینی میزان تقاضای اقلام پرمصرف
  • تخمین هزینه سفارش دهی
  • معرفی مدلهای EPQ، EOQ و مدلهای تخفیف
  • تحلیل حساسیت روی پارامترهای موجودی
  • تعیین مقادیر OVERSTOCK برای اقلام کم مصرف
  • تعیین موجودی اطمینان بهینه
  • روشهای پیش بینی مصرف اقلام کم مصرف
  • شبیه سازی مصرف با  Boot-Strap
  • روشهای کاهش موجودی انبار

بخش نهم:

  • محاسبه و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد انبار، Service Level
  • شاخص تعداد  وگردش انبار، Turnover
 

[divide style=”2″]

 

 

 

 

درباره رزگار جهاندیده

رزگار جهاندیده (مدیر سایت مین مگ) هستم، ارشد مهندسی صنایع - صنایع دانشگاه علم و صنعت , و 10 سال سابقه در زمینه نگهداری و تعمیرات و سیستم های مدیریت دارایی های فیزیکی .در حال حاضر مشاور و مدیرپروژه های مدیریت دارایی و نگهداری و تعمیرات و مدیریت فرآیندهای کسب و کار در مرکز آیریم (www.i-REAM.com) ، عضو انجمن بین الملی نگهداری و تعمیرات آمریکا (SMRP) و سردبیر مجله نگهداری و تعمیرات اطمینان هستم. موبایل : 09120710635 تلگرام : jahandidehR@

همچنین ببینید

میکرو دوره های تلگرامی نگهداری و تعمیرات تیم مارس

تیم مشاوره مدیریت دارایی های فیزیکی مارس (MARS) با همکاری مجله تخصصی نگهداری و تعمیرات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *