خانه / اسلایدشو / پیاده سازی عملی مدیریت انباشته های دستور کار (مدیریت دستورکارهای عقب افتاده)(Work Order Back Logs)
دستور کار
work order management

پیاده سازی عملی مدیریت انباشته های دستور کار (مدیریت دستورکارهای عقب افتاده)(Work Order Back Logs)

دستور کار

opx

نویسنده : Torbjörn Idhammar

مترجم : رزگار جهاندیده

من  با  یک مدیر عملیات معدن در نیوکاسل ، استرالیا مصاحبه می کردم، که گفت: “من نمی دانم که چه دستورکارهایی و یا چه بهبود های قابلیت اطمینان در هفته گذشته به پایان رسیده است و یا کدام یک در آینده ای نزدیک انجام می شود. چون من یک مشاور نگهداری و تعمیرات با “شم کارآگاهی” بودم  نزد مدیر نگهداری و تعمیرات رفتم تا دلیل را جویا شوم . او گفت که: “واحد عملیات ” اولویت ۱″ را برای تمام دستور های قرار می دهد، آنوقت شما فکر می کنید ما باید کدام یکی را اول انجام بدهیم؟ آن دستور کاری که اولویت ۱ دارد یا آن یکی که از اولویت ۱ برای آن مشخص شده است ؟ چون همه آنها به یک اندازه مهم هستند اهمیتی ندارد که  که کدام &@#% دستور کار را باید در ابتدا به آن توجه کرد.” انباشته دستور کار[ناتمام]  شما  جزئی از استانداردهایی [ قوانین اولویت ] است که همکاری های روان بین عملیات و نگهداری و تعمیرات پایه ریزی می کند . انباشته دستور کار]ناتمام[  با عملکرد خوب یک شرط لازم برای برقراری ارتباط و همکاری است چرا که شامل اطلاعات حیاتی است که یک جریان با عملکرد خوب را فراهم می کند . نمونه هایی از اطلاعاتی که باید در انباشته دستور کار[ناتمام]  دیده شود شامل موارد زیر است:

  • چه WO هایی این هفته تکمیل خواهد شد ؟
  • چه WO هایی برای هفته آینده برنامه ریزی شده است؟
  • چه WO هایی که در هفته گذشته به پایان رسیده است ؟
  • اگر برای همه WO ها وقت نداشته باشیم، از کدامیک از آنها صرفنظر می کنیم؟
  • چه کسی چه WO انجام می دهد؟
  •  چند نفر ساعت در انباشته دستور کار[ناتمام]  داریم ؟

چگونه می توان این وضعیت را بهبود بخشیم ؟

یک شروع خوب برای این کاراین است که بهره برداری و نگهداری و تعمیرات مجموعه ای از استاندارد ها را برای WO ها و انباشته دستور کار]ناتمام[  باهم ایجاد کنند.

  • ایجاد یک سیستم برای اولویت بندی
  • تعیین یک زمان جلسه برای انباشته دستور کار]ناتمام[  به صورت هفتگی که در آن در مورد اینکه کدام WO ها باید زمانبندی شود ، کدامیک باید هفته آینده اجرا شود و وضعیت کلی تمام دستور کارهای زمانبندی شده برای این هفته بعلاوه یک لیست از آنهایی هفته گذشته به اتمام رسیده است ، تصمیم گیری شود. .
  • نهیه فهرستی از انباشته دستور کار]ناتمام[  یکبار در ماه تا روند کار جدید به طور یکنواخت در جریان باشد .

هنگامی که مجموعه ای از استانداردهای ایجاد شده است ، انباشته دستور کار بایستی پالایش شود . در ابتدا، یک راه خوب برای انجام این کار این است که چند ساعت در هر بعد از ظهر روز آخر هفته صرف شود :

  • حذف تمام دستور کار است که پیشتربه پایان رسیده است ، بهمراه دستورکارهایی که به نظر انجام نخواهند شد.
  • اولویت بندی هر دستور کار با توجه به قوانین اولویت ( استاندارد ها )
  • برآورد تعداد ساعت مورد نیاز برای هر دستور کار .

پس از” پالایش ” اولیه انباشته دستور کار[ناتمام]  ، برقراری ارتباط موثر می تواند در میان عملیات و نگهداری و تعمیرات در طول جلسات هفتگی آغاز شود. در نهایت، کار فعلی و آینده به صورت جمعی بررسی می شود. تصمیم گیری در اولویت ها همه WOی های جدید صورت می گیرد ، که این کار باید به صورت جمعی در طول جلسه انجام می شود.

نکته ارائه شده : توسط Torbjörn Idhammar رئیس IDCON, INC

IDCON

همچنین ببینید

چگونه با شرایط غیرطبیعی تجهیز برخورد کنیم؟

 چگونه با شرایط غیرطبیعی تجهیز برخورد کنیم؟ با شرایط غیر طبیعی­ (Abnormality) باید چه کار …

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *