دستور کار
work order management

پیاده سازی عملی مدیریت انباشته های دستور کار (مدیریت دستورکارهای عقب افتاده)(Work Order Back Logs)

دستور کار

opx

نویسنده : Torbjörn Idhammar

مترجم : رزگار جهاندیده

من  با  یک مدیر عملیات معدن در نیوکاسل ، استرالیا مصاحبه می کردم، که گفت: “من نمی دانم که چه دستورکارهایی و یا چه بهبود های قابلیت اطمینان در هفته گذشته به پایان رسیده است و یا کدام یک در آینده ای نزدیک انجام می شود. چون من یک مشاور نگهداری و تعمیرات با “شم کارآگاهی” بودم  نزد مدیر نگهداری و تعمیرات رفتم تا دلیل را جویا شوم . او گفت که: “واحد عملیات ” اولویت ۱″ را برای تمام دستور های قرار می دهد، آنوقت شما فکر می کنید ما باید کدام یکی را اول انجام بدهیم؟ آن دستور کاری که اولویت ۱ دارد یا آن یکی که از اولویت ۱ برای آن مشخص شده است ؟ چون همه آنها به یک اندازه مهم هستند اهمیتی ندارد که  که کدام &@#% دستور کار را باید در ابتدا به آن توجه کرد.” انباشته دستور کار[ناتمام]  شما  جزئی از استانداردهایی [ قوانین اولویت ] است که همکاری های روان بین عملیات و نگهداری و تعمیرات پایه ریزی می کند . انباشته دستور کار]ناتمام[  با عملکرد خوب یک شرط لازم برای برقراری ارتباط و همکاری است چرا که شامل اطلاعات حیاتی است که یک جریان با عملکرد خوب را فراهم می کند . نمونه هایی از اطلاعاتی که باید در انباشته دستور کار[ناتمام]  دیده شود شامل موارد زیر است:

  • چه WO هایی این هفته تکمیل خواهد شد ؟
  • چه WO هایی برای هفته آینده برنامه ریزی شده است؟
  • چه WO هایی که در هفته گذشته به پایان رسیده است ؟
  • اگر برای همه WO ها وقت نداشته باشیم، از کدامیک از آنها صرفنظر می کنیم؟
  • چه کسی چه WO انجام می دهد؟
  •  چند نفر ساعت در انباشته دستور کار[ناتمام]  داریم ؟

چگونه می توان این وضعیت را بهبود بخشیم ؟

یک شروع خوب برای این کاراین است که بهره برداری و نگهداری و تعمیرات مجموعه ای از استاندارد ها را برای WO ها و انباشته دستور کار]ناتمام[  باهم ایجاد کنند.

  • ایجاد یک سیستم برای اولویت بندی
  • تعیین یک زمان جلسه برای انباشته دستور کار]ناتمام[  به صورت هفتگی که در آن در مورد اینکه کدام WO ها باید زمانبندی شود ، کدامیک باید هفته آینده اجرا شود و وضعیت کلی تمام دستور کارهای زمانبندی شده برای این هفته بعلاوه یک لیست از آنهایی هفته گذشته به اتمام رسیده است ، تصمیم گیری شود. .
  • نهیه فهرستی از انباشته دستور کار]ناتمام[  یکبار در ماه تا روند کار جدید به طور یکنواخت در جریان باشد .

هنگامی که مجموعه ای از استانداردهای ایجاد شده است ، انباشته دستور کار بایستی پالایش شود . در ابتدا، یک راه خوب برای انجام این کار این است که چند ساعت در هر بعد از ظهر روز آخر هفته صرف شود :

  • حذف تمام دستور کار است که پیشتربه پایان رسیده است ، بهمراه دستورکارهایی که به نظر انجام نخواهند شد.
  • اولویت بندی هر دستور کار با توجه به قوانین اولویت ( استاندارد ها )
  • برآورد تعداد ساعت مورد نیاز برای هر دستور کار .

پس از” پالایش ” اولیه انباشته دستور کار[ناتمام]  ، برقراری ارتباط موثر می تواند در میان عملیات و نگهداری و تعمیرات در طول جلسات هفتگی آغاز شود. در نهایت، کار فعلی و آینده به صورت جمعی بررسی می شود. تصمیم گیری در اولویت ها همه WOی های جدید صورت می گیرد ، که این کار باید به صورت جمعی در طول جلسه انجام می شود.

نکته ارائه شده : توسط Torbjörn Idhammar رئیس IDCON, INC

IDCON

درباره رزگار جهاندیده

رزگار جهاندیده (مدیر سایت مین مگ) هستم، ارشد مهندسی صنایع - صنایع دانشگاه علم و صنعت , و 10 سال سابقه در زمینه نگهداری و تعمیرات و سیستم های مدیریت دارایی های فیزیکی .در حال حاضر مشاور و مدیرپروژه های مدیریت دارایی و نگهداری و تعمیرات و مدیریت فرآیندهای کسب و کار در مرکز آیریم (www.i-REAM.com) ، عضو انجمن بین الملی نگهداری و تعمیرات آمریکا (SMRP) و سردبیر مجله نگهداری و تعمیرات اطمینان هستم. موبایل : 09120710635 تلگرام : jahandidehR@

همچنین ببینید

نمودار فراوانی مدت زمان انجام دستورکار های نگهداری و تعمیرات

نمودار فراوانی مدت زمان انجام دستورکار های نگهداری و تعمیرات یک سوال همیشگی در مدیریت …

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *